BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 13, 2010

Cinta..



Herm...
Sebenarnya saya dah tak tau nak letak apa dah dalam blog saya...
Blank dah otak ...em..hari nie saya nak cakap pasal cintalah...hehehe mesti semua orang best kan bile sebut tentang cinta...biasalah manusia. Setiap orang ada perasaan cinta. Cinta terhadap tunang, suami, pasangan, adik, kakak, abang dan isteri...Tapi tak ramai pun manusia yang cintakan Tuhan, cintakan Rasul dan cintakan kedua ibubapa kita...sebab apa ek?? bosan?? tak boleh pegang-pegang?? tak boleh pandang-pandang?? siapa yang beranggapan begitu memang rugilah....Cuba kita renung balik, kalau kita cintakan seseorang yang belum pasti hak kita, em macam remaja-remaja buat sekarang...tapi tak mendapat keredhaan ibu bapa tak ke hubungan tu akan terputus macam tu je...tapi kalau kahwin lari tak tau la kan....kalau keredaan ibu bapa pun kita tak dapat inikan Allah....fikirla balik...tak salahkan kalau kita minta izin dekat ibu bapa kita dulu?? kan lebih berkat cinta tu..sahabat-sahabatku,tau tak sebenarnya ada satu cinta dalam diri kita dan cinta tu sedang menunggu kita...dan cinta itu dikenali sebagai CINTA ILAHI.... sahabat-sahabatku, saya nie tak lah sempurna sangat nak ajak sahabat-sahabat saya nie cintakan Tuhan..tapi kita cuba..sebab kalau kita usaha dan terus berusaha pasti akan berjayakan?? tak susah pun untuk kita buat semua nie...percayalah..
sahabat-sahabatku, cuba kita perhatikan dekat sekeliling kita...banyakkan yang dapat kita lihat?? bukankah itu semuanya daripada ciptaan Allah...tapi siapa yang nampak almari ke dinding ke cuba fikir balik manusia buat semua tu daripada akalkan?? tapi akal tu siapa yang bagi?? Allah kan?? kenapa ek kita tak rasa sayang pun dekat semua tu tapi bila boyfriend ke girlfriend ke yang bagi, kita sayang sangat...boleh dikatakan pagi siang malam hadiah tu je kita tengak,peluk paling teruk sekali ciumlah...sahabat-sahabatku, kenapa ek kita tak buat macam tu dekat ciptaan Allah?? bukannya saya suruh buat macam yang boyfriend dengan girlfriend tadi tu buat..memanglah tak boleh tapi bolehkan kalau kita terus melihat kepada siapa yang buat semua tu...macam pasangan tadi dia mesti akan mencintai orang yang bagi hadiah tu bukannya dia akan mencintai hadiah tu...betulkan??? kenapa sahabat-sahabatku?? kenapa mesti kita kaburkan pandangan kita daripada melihat cinta Ilahi? bukankah cinta kepada Tuhan itu akan kekal abadi? tapi kalau kita cintakan manusia?? manusia akan tinggalkan kita sahabat....Sahabat-sahabatku, ingatlah sekiranya kita mencintai Allah insyaAllah suatu hari nanti kita akan mendapat seseorang yang mencintai Allah sebagaimana kita mencintai Allah...percayalah sahabat-sahabatku....
Akhir kata dariku cintailah Allah kerana Dialah sebenar-benarnya tempat untuk kita bercinta....semoga suatu hari nanti kita sama-sama akan memperoleh Hidayah untuk mencintaiNya...insyaAllah..sama-samalah kita berdoa..

              
hasil karyaku sendiri
uMMul aMir
13/11/2010
11.40 pm (Sabtu)

                                      

0 comments:

Post a Comment