BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, November 12, 2010

Penantian Yang Tertunai


kawan-kawan cakap aku nie...

penimbul masalah dan misteri..
aku sedih sangat tapi macam mana pun
aku kena terima..
walaupun semua tu tak betul...
sehinggalah suatu hari nie..
aku jumpa seseorang...
semua orang kenal diye..
bile aku tanye kawan-kawan
tentang 'diye..'
semua orang terkejut..
dia orang cakap " kenapa dengan kau nie?"
semakin harie..
aku mula cuba untuk mencintai 'diye', merindui 'diye'..
paling teruk sekali...
aku nak keluar date dengan 'diye' pastu aku nak ajak couple..
mesti syokkan??
tak sabarnya....
tapi.. 
mak cakap...
kalau nak jumpa 'diye'...
aku kena jadi baik...
ah, senang je tu....
suatu hari tu..
aku mimpi..
'diye' nak jumpe aku..
syok giler!!!
tercapai juga hasrat aku...
'diye cakap dekat aku..
aku kena bersiap cepat-cepat sikit...
aku tanye kenapa???
'diye' kata takut tak sempat...
oh, macam tu..
lepas bangun tidur hari tu...
aku terus bersiap..
aku beli macam-macam..
aku beli kain..
mak cakap 'diye' suke warna putih..
aku tanye mak..
tak kotor ke???
mak kate..taklah suci lagie..
oh, macam tu..
malam tu..
aku cakap dekat mak...
mak..nanti ade orang nie...'diye'
nak masuk meminang adik...
'diye' baik mak..
paling best sekali diye nie perfect mak...
mak cakap..
kalau nak juga dengan 'diye'...
aku nie kena ikut cakap mak..
elleh..senang je..ikut jelah...hehehe
malam tu,
aku tergerak hati nak bangun Tahajjud..
pagi tu memang tenang sangat...
aku memang suka..
tiba-tiba waktu aku tengah sujud..
aku rasa sakit sangat dekat kerongkong aku...
aku rasa pedih!! perit!! sakit!! menderita!! haus!!
itulah pertama dan yang terakhir aku rasa kesakitan macam tu..
kesakitan tu tak dapat aku gambarkan...
kesakitan tu hanya aku sahaja yang tahu bagaimana...
m...................aaa.......k.......!!!
aku cuba panggil mak dengan sepenuh kudrat yang aku ada
tetapi yang hanya mampu mendengar hanyalah hati aku...
aku cuba dan terus mencuba tapi tetap tak boleh..
last-last tu aku rasa sejuk sangat...tenang pun ade..
mak masuk bilik aku...nak kejut subuh..
mak memang selalu buat macam tu
sebab kiteorang selalu berjemaah tiap kali nak solat..
mak yang jadi imam sebab ayah dah lame tak ade
sebab barah usus..
tapi...
maafkan adik mak... adik terpaksa pergi dulu..
kalau mak nak tahu..
adik dah lama cintakan diye...
mak, sepanjang adik hidup di atas muka bumi nie..
banyak sangat masalah yang menimpa adik...
sakit sangat adik rasa mak...
lemah sangat nak teruskan perjuangan nie...
hari nie...
adik terpaksa ikut diye jugak..
maafkan adik ye mak...
adik tak dapat jaga mak sampai ke akhir hayat mak..
adik dah jumpa ayah mak...
nanti adik sampaikan salam rindu mak dekat ayah ye..
mak,ayah dekat sini ok je...
bersih je wajah diye mak..
senyum ayah pun manis macam dulu jugak...
buat sahabat-sahabatku..
maafkan aku sekiranya sepanjang persahabatan ini terjalin..
aku banyak sakitkan hati korang..
tapi sekarang nie,korang tak payah risau dah..
sebab sekarang nie...
aku dah takkan sakitkan hati korang lagi...
ego aku pun dah tak ada..
jangan risau k?....
mak...jangan sedih tau...
adik ok je dekat sini...nanti kalau mak sedih,
adik susah hati..
kalau mak rindukan adik...mak bacakanlah 
Yassin dengan Al-Fatihah..
mak..dalam laci adik ade satu surat..
mak bacelah...surat tu khas untuk birthday mak...
adik ingat lagi mak merajuk dengan adik sebab
adik tak ingat birthday mak..hehehe..
sebenarnya adik buat-buat lupe je mak..
nak tengak mak sayang kan adik ke tak??
maaf ye mak..akhir kata dari adik
I LOVE YOU SO MUCH.......MUUUUUAAAAHHH


hasil karyaku sendiri..
uMMul AmiR
11.15 am hari Rabu
23/10/2010

0 comments:

Post a Comment